مقایسه شرایط کلوزهای A-B-C دربیمه نامه حمل ونقل کالا
| خطرات بیمه شده در بیمه باربری | کلوز A | کلوز B | کلوز C |
| آتش سوزی يا انفجار Fire or explosion | |||
| به گل نشستن و زمين گير شدن ,برخورد با کف دريا , غرق شدن يا واژگون شدن کشتی يا شناور | |||
| تصادم يا برخورد کشتی ,شناور يا هر وسيله حمل ديگر با هرجسم خارجی به غير از آب | |||
| واژگون شدن کشتی یا از راه یا از خط خارج شدن وسیله حمل زمینی | |||
| تخليه کالا در بندر اضطراری یا بندر پناه Discharge of cargo at a port of distress | |||
| تفدیه (فدا کردن ) کالا در جريان زیان همگانی General Average Sacrifice | |||
| تلف يا آسيب وارد به کالای مورد بيمه بعلت به دريا انداختن کالا جهت سبک سازی کشتی Jettison | |||
| مسئوليت مشترک در تصادم Both-to-blame collision | |||
| هزينه حمل تا مقصد نهايی | |||
| زلزله ، فوران آتشفشان و صاعقه Earthquake volcanic Eruption or lightning | |||
| شسته شدن کالا از روی عرشه Washings over board | |||
| ورود آب دريا ,درياچه يا رودخانه به کشتی ,شناور ,محفظه کالا ,کانتينر ,ليفت وان,يامحل انبار | |||
| تلف شدن کلی هر بسته در کشتی و يا تلف کلی هر بسته بعلت افتادن بهنگام بارگيری و يا تخليه کشتی | |||
| سرقت Theft | |||
| عدم تحویل Non delivery | |||
| شکست Breakage | |||
| خسارات ناشی از چنگک | |||
| روغن زدگی ، به گل آلوده شدن ، به رنگ و اسید آلوده شدن | |||
| خسارت ناشی از کالای مجاور ( بو گرفتن ، برخورد، آلودگی ) | |||
| ریزش | |||
| طوفان Heavy weather | |||
| راهزنی یا دزدی دریائی piracy at sea | |||
| خسارت های ناشی از فعل يا تقصير اشخاص ثالث | |||
| خسارت های ناشی از باران و آفتاب | |||
| دم کردن مواد در مخازن کشتی ship sweat | |||
| خسارت های ناشی از عمل کارکنان کشتی (باراتری) | |||
| ساييدگی و زنگ زدگی | |||
| نشت Leakage | |||
| لب پریدگی ، کج شدن ، خراشیدگی و ضربه زدگی ، لک برداشتن | |||
| کرم زدگی ، موش خوردگی، حشره زدگی | |||
| دله دزدی pilferage | |||
| کسری shortage | |||
| جنگ | |||
| شورش ، اغتشاش ، آشوب (SRCC) |
= پوشش دارد
= پوشش ندارد
- توضیح اینکه بند های جنگ و شورش پوشش های مستقلی هستند که جدا از کلوزهای بیمه باربری به طور جداگانه و با نرخ و شرایط خاص بین بیمه گر و بیمه گذار مورد توافق قرار میگیرند.